top of page
רקע_1400x934.jpg

מתוך כתבה בבחדרי חרדים

פורסם בתאריך 19/11/2020

6.4.21, 17:29

השף חיים בורנשטיין חושף את סודות המהפכה הקולינרית שמוביל
הוא עבד כמעט בכל מדינה, הפיק אירועים, העביר סדנאות שף, מנהל קייטרינג שף לשבתות ואף היה לשף החרדי הראשון שזכה באליפות ארצית לשפים • ראיון מרתק עם האיש שהכניס את היוקרה ואת מנות הגורמה למטבח החרדי


תחזיקו חזק:

הוא שף שכבר עבד כמעט בכל מדינה, מפיק אירועי בוטיק ברמה הגבוהה ביותר, מעביר סדנאות שף, מרצה בבתי ספר קולינריים, מוציא קייטרינג שף לשבתות תחת המותג 'שאבעס שף' יועץ קולינרי לעסקים בתחום המזון, מוציא סדרת סלטי שף יוקרתית במעדניות השבת, שותף ומנהל במעדנייה יוקרתית בבית שמש,

הוא השף החרדי הראשון שזכה באליפות ארצית לשפים בשנת 2018,

השף החרדי היחיד שנכנס למועדון סעודת האבירים היוקרתית,

השף החרדי היחיד שמוציא סדרת מוצרים ממותגים כשהלוגו המושקע מתנוסס מעל כל מוצר. (על המיתוג המטורף גרשי רוזנפלד- קפאין)

שבר תקרות זכוכית רבות בתחום

הגיע למקומות והביא את הקולינריה הכשרה למקומות שעד לפני 5 שנים לא היינו יודעים בכלל שקיים דבר כזה.

כן.. לא טעיתם אבל כל זה רק בבן אדם אחד! לא מאמינים?

אז מצאנו זמן ונפגשנו לשיחה עם השף החרדי הכי עסוק שיש קצת להבין איך מספיקים את כל הדברים האלו.

תכירו: שף חיים בורנשטיין בן 31 נשוי ואבא ל3 ילדים


התחיל את העבודה במטבחים לפני כ 10 שנים ומאז זה הדבר היחיד שהוא עושה.

למד במכללת השף ובדן גורמה בת"א

עבד בגני אירועים יוקרתיים בארץ, מסעדות שף ובמטבחי גורמה מהרמה הגבוהה ביותר.




תגיד.. רגע לפני שנתחיל עם כל השאלות ויש לנו הרבה... איך באמת מספיקים את כל הדברים האלו??

האמת אני אגיד לך אני באמת אוהב את מה שאני עושה, זו אומנות מסוג אחר שאולי קצת פחות נפוצה בציבור החרדי ואני בהחלט מכור למטבח, מבוקר עד לילה אוהב מאוד לבשל ולהכין וזה מה שאני עושה.. ואיך מספיקים זה הכל עניין של סדר עדיפויות, לנהל נכון זמנים וסדר יום ואתה יכול להפסיק מה שתרצה.

איפה בעצם זה התחיל?

תמיד אהבתי לבשל והתענינתי בבישול, במשפחה שלי זה תמיד היה נושא שתמיד מדברים עליו , אבא שלי בשלן מעולה ואמא שלי כמובן. אחי מבשל במטבח גדול... אני מבין המשפחה שלי לקחתי את זה צעד קדימה ויצאתי ללימודים ועבודות במטבחי-על יוקרתיים ושם התמקצעתי ולמדתי כל מה שאני יודע ובמשך השנים זה פשוט מתפתח. אפשר להגיד שהתחביב פשוט הפך למקצוע.

כשעבדת בכאלו מקומות לא הסתכלו עליך מוזר כחרדי?

האמת.. כל פעם שהגעתי למקום עבודה חדש הייתי צריך להסביר לכולם שאני לא המשגיח... כי באמת לא ראו שם דברים כאלו, אבל אף פעם לא עשיתי לעצמי הנחות בגלל זה או התביישתי במי שאני תמיד רצתי קדימה ותמיד שאפתי להגיע לפסגה!

אפשר כבר להגיד שאתה בפסגה? אתה השף החרדי היחיד שיש, ולא נראה שיש לך רגע מנוחה?

תראה, האמת עדיין לא התחלתי בכלל, יש לי עוד חלומות ושאיפות שאם רק תשמע תגיד לי אתה בקושי התחלת, אני רק בצעדים הראשונים שלי וכמובן הכל בסייעתא דשמיא גדולה, אני רק עושה את ההשתדלות ומשתדלים להבין שלפעמים לא הכל הולך כמו שאתה רוצה וצריך להתאים את עצמך.

איך באמת בתקופת הקורונה? אתה הצלחת להסתדר?

בתחילת התקופה שהחלו כל הביטולים הפסדתי המון המון כסף, כל מיני פרוייקטים בחו"ל שבוטלו, ואירועים בארץ שבוטלו, אבל לאט לאט ובעיקר עם המון סייעתא דשמיא התאמתי את עצמי למצב ומשתדלים לשרוד גם בתחום הזה.

תסביר קצת מה זה אירועי בוטיק?

אירוע בוטיק פירושו משהו מיוחד שלא רואים כל יום ובדרך כלל נע בסביבות 10 עד 70 אורחים.

התהליך הזה הוא ארוך ולוקח זמן כדי להבין ולהפיק באמת אירוע ברמה אחרת לגמרי - מתחיל בפגישה אישית עם המארח, משוחחים קצת מבינים מה החלום הקולינרי שלו לאירוע ומתאימים לו תפריט שמותאם במדויק למה שהוא חולם, כך שבכל אירוע כזה זה תפריט שונה לגמרי ויכול להיות בכל מיני סגנונות.

לאחר מכן מבינים את משמעות האירוע והחגיגה ומתאימים לזה עיצוב וצבעים מיוחדים כדי כל הנראות, שלא פחות חשובה משאר הדברים, תיראה מושלמת!

באירוע עצמו כל מנה מוגשת אישית, מצולחת ברמה גבוהה, ובצורה אסתטית ומכובדת והכל עד למחשבה על הפרטים הקטנים ביותר כדי שהאירוע יצא בצורה מושלמת.

התחום הקולינרי בציבור החרדי התחזק מאוד, בשנים האחרונות נפתחו בתי ספר ללימוד שמותאמים לציבור שלנו, ישנם מלא מסעדות עם שפים וטבחים מהציבור החרדי האם נראה פה עוד כמה שנים שפים חרדים ברמה גבוהה?

בהחלט! יש המון חבר'ה טובים ומוכשרים בציבור שלנו ויש מספיק מקום ועבודה לכולם, עם זאת מה שמבדל אותי משאר השפים שאני למדתי המון בחו"ל ותחת שפים עם שף עולמי ולמדתי בבתי ספר נחשבים, לא עבדתי במטבחים או קייטרינגים רגילים, תמיד חיפשתי שיהיה מטבח מיוחד שאוכל גם ללמוד שם ולהתקדם.

והשאלה שבטח תמיד שואלים אותך מי מבשל בבית?

(מצחקק) לא זכור לי מפגש או אירוע שלא שואלים אותי את זה... אבל בשבתות אין מצב שאני מוותר על האוכל הביתי של אשתי ולא יעזור שום דבר...

מה ההמלצה שלך למי שרוצה להתקדם בתחום הזה?

דבר ראשון חייבים לאהוב לבשל אחרת לא כדאי... זה עבודה מאוד פיזית שמצריכה שעות ארוכות על הרגליים ומי שלא באמת אוהב את זה לא מצליח לשרוד.

ודבר שני זה ללמוד וללמוד וללמוד... המטבח כל יום מתחדש ומתפתח ומפתח דברים חדשים שחייבים להחזיק כל הזמן כדי להיות בקידמה, להבין חומרי גלם, לדעת כל דבר מאיפה מגיע ולמה זה ככה ולדעת הכל לפני שמתחילים להחזיק סכין בכלל. לקרוא ספרי לימוד, להבין איך עובד מתכון, ומה זה בישול ואיך זה משפיע על חושי הטעם שלנו ואיך בסופו של דבר להביא את כל הידע לצלחת של האורחים באירוע או בכל מקום שבו אתה מבשל.

עכשיו מתחילים להבין קצת כמה השקעה רצינית יש בכל תחום האוכל..

יש פה באמת המון השקעה, המון שעות לימוד ועבודה וכל הזמן לחיות סביב האוכל והמטבח. וכאחד שאוהב את זה אני יכול להגיד לך שבסיום של אירוע פרטי או סדנת שף שאתה רואה על אנשים שבאים אלי בסוף ואומרים לי תשמע לא ידענו שאפשר להגיע לכאילו טעמים באוכל זה פשוט מספק וממלא!

תשמע אפשר להגיד שעכשיו אני יותר מבין מה באמת עומד מאחורי כל התחום האירועים והקולינריה.

ועדיין זה לא הכל.

וככה רגע לפני הסיום מה אתה מאחל לעצמך?

דבר אחד בלבד! שהקב"ה ימשיך לתת לי כוח לשמח את עם ישראל דרך המאכלים ושישלח לי סייעתא דשמיא כדי שבאמת אוכל להגשים עוד חלומות ולפרוץ עוד גבולות ככל האפשר.

קרדיט צילום יחיאל שדה - אלי קובין

סקרנים כמוך, קראו גם את הפוסטים האלו.. ;)

אולי גם זה מענין?

bottom of page