top of page
רקע_1400x934.jpg

ראיון מרתק לאחר הזכיה במקום הראשון באליפות ארצית לשפים

פורסם בתאריך 26/7/18

6.4.21, 17:35

ומי ניצח באליפות השפים הארצית? החסיד
היישר מקריית גת הגיע השף חיים בורנשטיין לאליפות הארצית לשפים. התחרות, שלראשונה הייתה כשרה, קיבלה אותו בברכה והוא זכה במקום הראשון בקלות








אמש נערכה בבית הספר 'דן גורמה' בתל אביב תחרות קולינרית מעניינת. התחרות נערכה על ידי איגוד הישראלי לשפים וקולינריה והמתחרים הרבים היו שפים ישראלים, שחשקו כולם במקום הראשון. התחרות, שנערכה בסימן 70 שנה לישראל, היתה כשרה לראשונה בתולדותיה, כך שגם שפים דתיים וחרדים יכלו להשתתף בה. והזוכה הגדול הוא: חיים בורנשטיין, חסיד מקריית גת, שלקח בסערה את המקום הראשון.

הפיכתה של התחרות לכשרה חייבה את השפים והמתחרים לנסות ולאלתר מנות גורמה כשרות והוכיחה כי אפשר לאכול כשר וברמה גבוהה. למרות דרישות הכשרות, השופטים לא עשו הנחה למתמודדים ודרשו מנות מעולות שנמדדו בטעם, בהגשה ובפרזנטציה.

השף חיים בורשטיין שזכה בשתי מדליות זהב וגביע מתוך חמשה מקצים של תחרות סיפר כי מה שהביא אותו להתמודד בתחרות היתה העובדה כי מדובר בתחרות כשרה: "בתור מי שנמצא במקצוע כבר כמעט 8 שנים והיום אני שף פרטי לאירועי בוטיק מיוחדים תמיד רציתי להביא את היכולות שלי לידי ביטוי ולראות שאני באמת ממצה את עצמי לרמה שאפילו אני לא חלמתי שאני יגיע. בעבר קיבלתי פניה מתחרות טלויזיונית להשתתף כמתחרה אבל בגלל הכשרות נאלצתי לוותר, עכשיו זה היה ההזדמנות שלי לבוא ולתת את כל מה שיש לי להציע על הצלחת".




בורשטיין סיפר כי העובדה שהיה החרדי היחיד בתחרות, גרמה לדעתו לקידוש ה' גדול: "אמנם הייתי היחיד החרדי בתחרות אבל אני מרגיש שעצם זה שאנשים ראו שף חרדי עם כיפה וציציות מבצבצות שמגיע ומקבל את הגביע וזוכה במקום ראשון מתוך כ 50 מתמודדים זה היה בשבילי התרגשות גדולה לקדש שם שמים ברבים".

קובי מזרחי, מאסטר שף ויו"ר האיגוד הישראלי לשפים וקולינריה icca, סיפר על השף הזוכה ואמר כי מדובר בשף מוכשר ומקצועי וצפה לו עתיד מזהיר: "השף חיים בחור מוכשר מאוד. יצא לי ללוות אותו מקצועית בכמה אירועים שהוא עשה אני בטוח שהוא עוד יגיע רחוק".

"אני ממש שמח שעשינו תחרות כשרה והגיע שף חרדי שהוכיח לכולם כמה אוכל כשר יכול להיות לא רק טעים אלא ממש ברמת גורמה בינלאומית", הוסיף השף מזרחי, "הכי חשוב הוא לחבר את השפים והטבחים מהמגזר החרדי לאוכל המקומי והבינלאומי. ולשלב אותם בקולינריה העדכנית. אני בטוח שחיים השף יגיע למקומות חשובים ומיוחדים. ואין לי ספק בכישרון או ביכולת".


קרדיט צילום אייל גוטמן

סקרנים כמוך, קראו גם את הפוסטים האלו.. ;)

אולי גם זה מענין?

bottom of page